kaç yeni gerek seni anlatmaya?


 / kaç yeni gerek seni anlatmaya? /

öncelikle özür diliyorum 

ne desem eksik kalacağım için 

biraz da senin suçun ki bu,

bu kadar güzel olamaz insan!

*

görmedim bilmem tomrisi ama 

seni görselerdi eğer 

değil dördü

kırk dördü iddiaya girerdi

kırk takla atarlardı 

sana ulaşmak için 

en güzel dizelerini sıralarlardı

hepsi yıllarca özenir

bir berceste kaleme alırdı

uğruna kendilerini feda ederlerdi

değil birincisi ikincisi

uzar giderdi yeniler sonsuza doğru...

*

canını severse kim bakmazdı bir kez sana

çünkü baktı mı sana kör olurdu dünyaya

edipler seni alırdı mısralarına

o parlaklığın o gülüşün o gözlerin 

o cemâlini kıskanırdı süreyyâ

aklı olan ülküsünü sen bellemezdi 

tam elini tuttum derken tökezlerdi

menzil uzun yol git git bitmezdi 

çünkü sen, ah ulaşılmazdın

allah'ım bu ne güzellik her yere uyardın

turgut'un ilham perdesini aralardın

çiçeklerin arasında sırıtmaz 

göklerin arasına sen de sığardın 

efsane olur dillerde dolanırdın

cönklere girer şairlerce karalanırdın

belki halka inmez sarayda kalırdın 

belki de güzelliğinden sehpalara asılırdın

*

onlar seni görmedi görseydi öylece kalırdı

seninleyken sensiz olmak ah, en büyük kahırdı 

kelimelerim yetersiz kalıyor karşında 

ne kadar biriktirsem yetmiyor 

lügatlar karıştırıyorum geceler boyu 

en güzel cümleleri sıralıyorum 

ne yapsam eksik kalıyor 

zaten dünyanın en güzel cümlesini bulsam

sana karşı dile getiremem 

belki gözlerim konuşur, anlarsan 

*

silik bir adamım aciz, çaresiz 

bir dilim vardı yerli yerinde 

senden beri kaldım öylece dilsiz

ne olur, yalvarırım anla 

sesim tükeniyor zamanla 

*

vurgun, yorgun ve sarhoş

aşkından bitap düşmüşüm

harap olmuş sensizlikten

bir garip divaneyim

ne kadar uzağız, farkındayım 

gönül bu, dinlemedi, vuruldu

kendine hakim olamayınca 

senin mahkumun oldum

tahakkümün altındayım 

tüm benliğimle huzurundayım 

en güzel!

ey güzel!

dileğince hükmet! 

*

son sözlerim azıcık daha dinle 

aşıklar tövbe eder sevdalarından seni görünce

ben ne yaparım bilmiyorum 

belki dağlar aşamam 

çöllere de düşemem 

ama söz 

son nefesime kadar sevmekten vazgeçmem

ne olur, sen de artık çık gel! 

bir kez olsun düşeyim dilinden! 

bir kez olsun adımla seslen! 

ne olur, sen de artık çık gel! 

• Murat Adatepe