çöl, leyla.

 

Aşk dediler yaşamanın şartı. Aşksız ölürmüş insan, aşkmış insanı diri tutan. Ben de bir nebze ayakta durabilmek için aşka tutunuyorum. Hayallere sarılıyorum. Hayali bir Leyla var ıssız bir çölün ortasında. Çöl ıssız. Çöl sessiz. Çöl sıcak ve kavurucu. Susuzluktan harap olmuşken yola devam etmek çok zor. Leyla da olmasa çoktan öleceğim. Oysa Leyla da yok. Leyla hep uzak. Leyla hep serap. Leyla koca bir hayalden ibaret yalnızca. Çölde su görür insan serap diye, benim her yanılsamam Leyla üzerine.

İnliyorum Leyla diye. Kimse görmüyor. Gören anlamıyor. Halimden anlar bir ilim bulunmuyor.  Derman arıyorlar bana. Yaşama döndürmeye çalışıyorlar. Ben hep aynı şeyi mırıldanıyorum. Derdim bana derman imiş. Dertsiz kalmaktan korkuyorum. Aşk derdiyle hoşum diyorum. Yâr beklemeye feda olsun diyorum ömrüm. Ben bu duyguya aşık olmaya çabalıyorum. Aşkın bizatihi kendisine vurulmaya. Öznesiz, nesnesiz, eylemsiz. Buz dağının görünmeyen tarafında beklemeyi yeğliyorum. Yalnız, yapayalnız, bir çölün ortasında. Leylasız.

Yine de gelmelisin Leyla. Yazıların duygusu yok. Hüznümü yansıtamıyorum sayfalarca. Kelimeler eksik kalıyor sensizliğime. Bir kez yüz yüze gelsek, uykusuzluktan mahvolmuş göz altlarımda göreceksin sensizliğin ne demek olduğunu. Dizlerimdeki dermansızlıkta göreceksin sensizliği. Ağaran saçlarımda bulacaksın ve acıyacaksın şu garip halime. Olmuyor, anlatamıyorum böyle. Gözlerimiz, acilen buluşmalı. Ellerimiz birbirini tutmalı. Çölün tam ortasında bir kum fırtınasına yakalanıp birlikte savrulmalıyız. Gözlerimize dolan kum görmemizi engellerken yine de kaybetmemeliyiz birbirimizi. Seraptan, hayalden öteye gitmeliyiz Leyla. İşte o vakit göreceksin. Sana senden bahsederken titreyen sesimde göreceksin aşkımın yüceliğini. Seni dinlerken saçılan kelimelerini yakalamak istercesine dikkatle bakan gözlerimde göreceksin. Mahzun duruşum ilan edecek aşkımı. Baştan ayağa her hücrem ilan-ı aşk edecek.

Gel Leyla. Yalvarırım gel. Öznesiz nesnesiz aşk yalan. Ben o kadar yüce değilim. Sen diye inliyorum geceler boyu. Bu yersiz palavralar, sahte dizeler hep seni gizlemek isteyişimden. Bilmesin alem seni, görmesin alem seni. Kirletirler masumane sevgilerimizi. Gel. Birlikte yeni bir hayata başlayalım.